Menu
שאל את הרב
print
אא

בקשר למה שאמר מרן ראש הישיבה שאפשר לחשב הנץ אסטרונומי עי''כ שנחשב הזמן מחצות היום עד השקיעה, ואותו שיעור זמן נחסר אחורה ונדע מתי הזריחה - שכלי הדל לא זכה להבין, עדיין איך נדע מהו חצות היום אם אין אנו יודעים מהי הזריחה האסטרונומית, כדי שנחשב הזמן מחצות עד השקיעה (כי בעצם ידוע לנו זמן הזריחה הנראית),וחצות היום הוא הרי אמצע הזמן שבין הזריחה לשקיעה.

הרב מאיר גבאי

החצות אינו משתנה. לדוגמא חצות היום 12-42 ושקיעה 7-50, ההפרש 7 שעות ו-8 דקות.
נוריד מ12-42 7 שעות ו8 דקות יוצא 5-34 וזה נץ אסטרונומי.

שאלת המשך: חישוב חצות היום.

לצערי לא הבנתי את תשובתך בודאי שחצות היום אינו משתנה אך איך נדע מהו חצות היום אם אין אנו יודעים מהי הזריחה? שמא כונתך שאפשר לחשב חצות היום בצורה אחרת (לא אמצע הזמן שבין זריחה לשקיעה) ואם זו אכן כונתך, איך באמת מחשבים חצות היום

הרב שלמה יהונתן מאזוז

חצות הוא הזמן שחמה בראש כל אדם, וניתן לבדיקה פשיטה עיין הצל ותול"מ

שאלת המשך:

המשך למספר 15161 (בעת כותבי זאת עדיין לא התקבלה תשובה למספר הנ""ל). כעת איתרתי את השיעור המדוייק שמרן פה"ד נר"ו דיבר על זה, והוא שיעור 4012 ( https://www.ykr.org.il/modules/Videos/page/4012 ) (רק שבעת כותבי זאת יש בעייה בשיעור הנ"ל שלא ניתן לצפייה, אך אני מניח שעובדי האתר המסורים יטפלו בזה בהקדם)

הרב שלמה יהונתן מאזוז

כבודו צודק 
יתוקן במאגר התשובות וישר כוח 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן