Menu
שאל את הרב
print
אא

1. האם יש לשים כיפה בשינה? אם כן מה החשיבות? ובמידה והכיפה נופלת מה יש לעשות? 2. האם ניתן לשים את הציצית קטן על הגוף ישירות ולא על בגד? (על הבגד גורם לי שיהיה לי חם מאוד). 3. האם יש להסתובב עם הציצית בחוץ או מתחת לבגדים? (אני ספרדי). 4. האם חובה לישון עם הציצית קטן בלילה? 5. האם מותר לשים שרשרת של מגן דוד? 6. אני חוזר בתשובה כבר 3 שנים ברוך השם. איך הרב ממליץ להתחזק ולהתקדם בצורה הטובה ביותר? 7. ההורים לא אוהבים שאני מתחזק יותר מידי וזה גורם להמון וויכוחים בבית לצערי. מה ניתן לעשות? 8. אני לומד גמרא ואני לא מצליח לזכור בעל פה כל כך, איך הרב ממליץ ללמוד בעל פה ובצורה הכי טובה? 9. האם זה נכון של לכהן יש נטייה לכעוס מהר? אם כן למה? ואיך אפשר לתקן את זה? 10. האם זה נכון שכהן צריך להתחתן עם בת כהן?

הרב רזיאל כהן

1.כדאי לשים, ואם נופלת תוך כדי שינה, לא נורא.
2. מותר לשים ישירות על הגוף (מרן ראש הישיבה שליט"א בשם מרן הרב עובדיה יוסף)
3. לפי הקבלה לא כדאי להוציא את הציציות החוצה.
4. אין חובה, אבל ראוי למי שיכול.
5. אם היא דוגמא של גברים, מותר.
6. להתמיד בשיעורי תורה, חק ולא יעבור, בפרט שיעורי הלכה למעשה.
7. יש לשקול בפלס כל חומרא שאתה מוסיף על עצמך, איזה תגובה היא תגרום מצד ההורים. (כמובן דברים שהם מעיקר הדין – אין לוותר עליהם גם במחיר וויכוח). ולא לבלוט במה שלא צריך.
8. זו בעיה של כולנו. גם אני כמעט לא זוכר. בספר כרם יהושוע כתב שיטה (כמדומני) לחזור על כל דף (או עמוד או חצי עמוד, לפי היכולת) לפחות 4 פעמים, ואז לסכם בעל פה ולהמשיך הלאה. אם יש לך כח רצון חזק – ודאי תצליח.
9. זה נכון כמובא בקידושין (דף ע' עמוד ב'), ובבבא בתרא (דף ק"ס עמוד ב'). [גם אני כהן וסובל מזה]. כדאי להפנות את הכעס לאפיקים חיוביים, ולזכור שאחרי הכל, הכל נגזר מלמעלה.
10. לא נכון בכלל. יש עדות שמקפידים על זה, אבל לא מן הדין.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן