שאל את הרב
print
אא

שלום למה יש דגש קל באות כ"ף בפסוק שאומרים "מִי כֵּאלהֵינוּ. מִי כַּאדונֵנוּ. מִי כְּמַלְכֵּנוּ. מִי כְּמושִׁיעֵנוּ" ? המילה מי מתסיימת באות יו"ד

הרב חנוך הכהן

מלת מי בטעם מפסיק וכן בכל משפט קצר של שתי מילים. המלה הראשונה תהיה בטעם מפסיק ובג"ד כפ"ת שאחריה בדגש, כמו "לא תרצח" ו"לא תגנוב" שבטעם עליון, שמלת "לא" בטרחא ותי"ו שאחריה דגושה.
וכן מצינו דומה לנדון דידן "מי כה' אלוקינו" (תהילים קי"ג).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן