Menu
שאל את הרב
print
אא

אחיי ואני גדלנו על כך שבמשפחתי אין אנו נוהגים את מנהג יהודי טוניס של סעודת יתרו. וכך אע"פ שראיתי מימין ומשמאל חברים הנוהגים במנהג הזה, הפטרתי אומר שאצלנו לא נהגו כך. אמנם בושתי מעט, אבל זהו מנהגנו. אמנם, בערב שבת קודש האחרונה שוחחתי עם סבתי הי"ו ושאלתי אותה מה עניין מנהג משפחתנו השונה מרוב משפחות תוניס? היא ענתה שדווקא גם משפחת סבי ע"ה וגם משפחתה כן נהגו בתוניס את סעודת יתרו אך משעלו לארץ סבי, ר' שאול חבבו ז"ל ואביה של סבתי, פפא דניאל זיוי ז"ל, סברו שמשאירים את מנהגי תוניס בחוץ לארץ. כך בעצם אבי שיחיה וכל אחיו גדלו עם המנהג כביכול שלא נוהגים בסעודת יתרו. חבר אני לכל מנהגי טוניס אע"פ שקשה לאחוז בכולם, ורציתי לשאול עצת חכמים האם אוכל לחזור ולנהוג במנהג אבותינו בידינו, שכידוע מתחדשים ומתחזקים בשנים האחרונות, או שמא אין אני יכול לבטל דברי סבי וחמיו ע"ה הגדולים ממני בשנים ובמנין ואף תהיה זו יוהרא לעשות כן? 

הרב אדיר כהן

אדרבא כך תחזור למנהגי אבות אבותיך שהם גדולים ועצומים בחכמה ובמנין. 
ובפרט שאבותיך שעלו לארץ לא קבלו על עצמם לא לנהוג כן, אלה שאין טרחו לנהוג במנהגים שלא נהגו בארץ. אבל אם יש התעוררות לחדש מנהגי אבותינו כל שהם לא נגד מרן, אדרבא תבא עליהם ברכת טוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן