שאל את הרב
print
אא

מהו המקור לאמירת פסוקים יהי שם ה' מבורך לאחר תפילת העמידה והאם יש הבדל בין תפילת ערבית לשאר התפילות ומדוע קיים הבדל זה?

הרב גיא מור

סמך לדבר יש במסכת סופרים (פרק יו"ד הלכה ז').
וישנם בזה חלופי מנהגים, שברוב עדות הספרדים אומרים כן רק בערבית ומנהג בבל וסוריא לומר כן גם בשחרית ומנחה בימים שאין אומרים בהם תחנון, ותוכל להרוות את צמאונך בענין זה בתשובה נפלאה של ידיד נפשי הגאון ר' שלמה מאזוז נר"ו בשו"ת ויען שמואל (חלק י"ז סימן מ"ט).
ואם לא הצלחת להשיגו תחזור אלינו ונשלח לך בלא נדר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן