קמץ ופתח
יש אולי כמה כללים בזה אבל גם הם לא דנים בכל האופנים.

מה יותר נכון להגיד רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי מוֹדֶה לְךָ, בְּלֵבָב שָׁלֵם, בֶּאֱמֶת וּבְתָמִים, עַל זֶה שֶׁזִכִּיתָ אוֹתִי הַיּוֹם, בְּחֶסֶד חִנָּם וּבְחֶסֶד שֶׁל אֱמֶת, וְאַף עַל פִּי שֶׁלֹּא מַגִּיעַ לִי כְּלוּם, לִשְׁמוֹר עַל מַחֲשָׁבָה טְהוֹרָה, לִשְׁמוֹר עַל הַעֵינַיִם, לִשְׁמוֹר עַל בְּרִית הַמָּעוֹר, וּלְהִשָּׁמֵר מִצְּפִיָּה בִסְרָטִים. אוֹ רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי מוֹדֶה לְךָ, בְּלֵבָב שָׁלֵם, בֶּאֱמֶת וּבְתָמִים, עַל זֶה שֶׁבְּחֶסֶד חִנָּם וּבְחֶסֶד שֶׁל אֱמֶת, וְאַף עַל פִּי שֶׁלֹּא מַגִּיעַ לִי כְּלוּם, זִכִּיתָ אוֹתִי הַיּוֹם, לִשְׁמוֹר עַל מַחֲשָׁבָה טְהוֹרָה, לִשְׁמוֹר עַל הַעֵינַיִם, לִשְׁמוֹר עַל בְּרִית הַמָּעוֹר, וּלְהִשָּׁמֵר מִצְּפִיָּה בִסְרָטִים. תודה רבה
נראה לי כמו הצד השני.