Menu
שאל את הרב
print
אא

אני בחור שהתחזקתי ברוך השם ומאוד חורה לי לראות את כל הפרסומים שהיו עם הבתי ספר והאפליות ואני ספרדי וזה ממש מוריד לי מלהכנס לעולם הזה בידיעה שאני גם ספרדי וגם לא חרדי מבית ואני לא רוצה להיות סוג ב ואין כל סיבה שזה יהיה ככה מה אולי תוכלו לייעץ לי תודה רבה

הרב מצליח מאזוז

היה ספרדי גאה! (גאה -ולא שחצן). גאה באבותיך הראשונים להנחיל מוסר (כמו רבינו בחיי בעל חובת הלבבות) אבותיך הראשונים בפירוש התלמוד ובפסיקת ההלכה, כמו רבינו חננאל והרי"ף והרמב"ם. גאה שאבותיך ידעו להנהיג דורות על גבי דורות בנחת וגרמו שלא יצאו מקהילותיהם רפורמים וכדומה. היה גאה שאצל הספרדים יש ענוה טבעית, יושר, אמונה טהורה, חמימות במשפחה, ועוד מעלות נפלאות,  ותמיד היה גאה שמעדתך צמח גאון הגאונים מרן רבנו עובדיה יוסף זצ"ל. כשתתבונן בכל הנ"ל ועוד כהנה וכהנה מעלות טובות בספרדים, אז לא ירך לבבך, והכנס ללמוד במוסדות הספרדים בראש מורם, ולא תרצה ללמוד במוסדות שמתנשאים עלינו ללא הצדקה.

שאלת המשך: לוותר על היחס בשביל האיכות

אני מבין מה שהרב אומר אבל אם עדיין יש איזה שהוא מקום שהוא יותר טוב מהספרדי אז עדיף שהוא ילמד שם למרות שהם לא ממש מתיחסים לספרדים ?

הרב מצליח מאזוז

אני מכיר אברך שלמד בישיבת גרודנא באשדוד בהיותו בחור, והיה הטוב ביותר כל הישיבה, והיה לו חברותא בחור אשכנזי שמבין הרבה פחות ממנו, ובכל זאת בכל יום ויום לפני שפותחים את הגמרא היה אומר הבחור האשכנזי ההוא לחברותא שלו "נו, מה פרנק מבין ברמב"ם?!" עד שיום אחד נשבר ועב את הישיבה. למה לחפש בעיות?!
[ובדוק ומנוסה שכל הישיבות שנחשבות הטובות ביותר הרוב אם לא הכל זה רק שם שיצרו לאותה ישיבה או לאותו סמינר והאמת אינה כך אלא בתוך עמי אנוכי יושבת]

שאלת המשך: ישיבה מתאימה לבעל תשובה

אני יגיד לך את אמת אבל הרב בתור בחור בעל תשובה איו לי יותר יותר מידי אופציות לישיבה ספרדתית באמת, את אמת על היד אפשר לספור את הישיבות למשל באור החיים הייתי שם אבל כמעט 300 בחורים זה היה לי הרבה מידי ואני לא מוצא מקום גם איכותי וגם באמת ספרדי הרב

הרב מצליח מאזוז

בישיבות בעלי תשובה, למיטב ידיעתי אין אפליות בין אשכנזים לספרדים, אתה יכל ללמוד בישיבה שתחפוץ ללא חשש.
אם אתה מעונין בכל זאת בישיבה ספרדית לבעלי תשובה יש כף החיים והפקדתי שומרים בירושלים, ושערי תשובה וחיים (מומלץ) וברכי יוסף בבני ברק. ועוד.

שאלת המשך: עצה.

אבל עדיין הרב אני הייתי במוסדות ספרדים של בעלי תשובה ויש שמה יותר בעלי תשובה טריים שלא תמיד זה כיף כי אתה כבר מתחזק ושנה שנתיים בישיבה והם עוד `באורות` וזה יכול להחזיר אחורה וגם לא בכולם אבל בקצת שהייתי רמת הבחורים פחות טובה וממילא גם הלימוד ואצל הליטאים שהייתי רמת הבחורים יותר טובה וגם הלימוד, וזה ממש כמו בישיבה חרדית רגילה יש חיסרון שיש קצת יבישות ולא יותר חמימות כמו שבעל תשובה צריך אבל מצד שני שהייתי שם אצל הליטאים לא הרגשתי שייך כל כך אבל אצל הספרדים גם קשה כי קשה להתקדם שהסביבה לא עולה איתך מה הרב מציע?

הרב מצליח מאזוז

זה אינדיבידואלי. תתפלל לה' שיתן לך לעשות את הדבר הנכון ותעשה מה שאתה מרגיש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן