שאל את הרב
print
אא

1א: בדקתי ואין שינויי משמעות. וכן במ"ש בילקוט כהונה ח"א (עמ' רצג) והובא בסליחות אי"מ שיש לומר מלרע כפרה ובצרה מלרע, וכי יש בזה שינוי משמעות? 1ב: למה לעמוד בשוא נד ובחטפים אסור והפיכת מלרע למלעיל ולהפך מותר? מה ההבדל? ופשוט שמנהג העולם להקל בשניהם. 2: לא היו באמת שלוש שאלות אלא אחת, במס' 1 כתב את השאלה באופן כללי, במס' 2 שאל על לכה דודי, ובמס' 3 האריך הרחיב על ישתבח, כך שללא ספק עיקר השאלה היה על ישתבח. ובכל זאת מרן נר"ו ענה לו שלא נהגו להקפיד בפיוטים, ולא העיר על ישתבח שנשאל עליו אלא על 'מן המצר' שהוא ממש פסוקים, לכן נראה בעליל שדין ישתבח כדין הפיוטים. ולכן שאלתי למה, מובן שמקלים בפיוטים כיון שאינם מעיקר התפלה, ברם למה יש להקל גם בברכות?

הרב אמיר דאדוואנד

מרן ראש הישיבה העיר על הפסוקים ומכל שכן לברכות. כך שמעתי ממנו במפורש

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן