Menu
שאל את הרב
print
אא

ליד ביתי יש כולל אברכים שגם אנשי השכונה נכנסים ולומדים ובתחילה גם אני ישבתי שם ללמוד בזמני החופשי אך התחיל להגיע בחור אחד מעט רפה-שכל הוא מבקש להניח תפילין ולשוחח מעט וגם יושב ללמוד עם חלק מהאנשים שיותר מאירים לו פנים אמנם נכנס בקולי קולות ומפריע לאברכים וההתייחסות אליו מבזה ומשפילה. צועקים עליו לך מכאן. לוקחים לו את התפילין. לועגים לו. והמסכן בא מבית קשה (אבא הלום קרב וקטוע רגל, היה מאושפז כל התקופה האחרונה). והוא אמנם רפה שכל אך בעל רגישות יתרה.. אפילו ראש הכולל (יושב עם הבחורים) צועק ומתייחס אליו כמו לאוייב. אך זה עדיין בית כנסת של אנשי השכונה מדוע לא יושב איתו כל יום מישהו אחר? הוא לרוב נשאר כשעה והולך וגם עליי מביטים בעין לא יפה הואיל ואני מראה לו פנים ולכאורה בגלל המעט חברים הוא עדיין (למרות הצעקות) בא בזמן האחרון הפסקתי ללכת. היש עצה?

הרב מצליח מאזוז

אין אדם חייב לבזבז זמנו בשביל להנעים זמנם של אנשים, והרי אם אדם עוסק במלאכתו וכי היה מתבטל בשביל להנעים זמנם של הבריות. אבל אסור לבזות אדם חינם, ויש להעיר לו בעדינות שיבא בשעת ההפסקה וכדו' ודרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן