Menu
שאל את הרב
print
אא

אשתי בתחילת הנישואים קבלה על עצמה לא לשטוף כלים בשבת היום מאוד קשה בעניין אנו משפחה עם 6 ילדים ומוצאי שבת קשה להתארגן גם עם המקלחות של הילדים וגם עם ההרדמה שלהם במיטות ולאחר מכן שטיפת כלים וסדר של הבית ואני מוצא את אשתי כל מוצאי שבת עד 11:30 עם כל הבלאגן ורק אז היא צריכה לשבת על ההכנה שלה לכיתה ( היא מורה ) ומקלחת וסעודה רביעית ושנה עד חצות ולפעמים יותר עם המחשב להכנת מערכי שיעור . אמרתי לה שלדעתי היא מכבידה עלינו מאוד ואני לא חושב שצריך לנהוג כך ויתכן וכן ניתן לשטוף כלים כמובן על פי ההלכה עם סקוץ שבת או להשאיר רק את הסירים בלי שטיפה ואת הצלחות וכוסות כן לשטוף

הרב אהרן מאזוז

הנה מבואר בשולחן ערוך (סימן שכ"ג סעיף ו') שאסור להדיח כלים שלא לצורך שבת, אולם אם צריך להדיח לצורך שבת מותר ואין צריך לדקדק כמה צריך אלא רשאי להדיח כל אותו המין כגון אם צריך צלחת יכול להדיח את כל הצלחות וכמבואר במשנה ברורה שם (ס"ק כ"ו) וכן פסק במנוחת אהבה חלק א' (פרק י"א סעיף ה')

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן