יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
לגבי יין נסך. אם איסור יין נסך הוא בגלל חשש שהיין יוקדש לעבודה זרה או משום איסור חיתון עם גויים אז מה הסיבה לכך שיהודי שמחלל שבת בפרהסיה שנוגע ביין היין הופך ליין נסך?
איסור יין נסך עיקרו על יין שמנסכים אותו לעבודה זרה והוא אסור בהנאה, וגזרו חכמים על סתם יינם מאומות העולם גם שאינם עובדי עבודה זרה, או גם על יין של ישמעאלים שאינם עובדי עבודה זרה, שיהיה אסור בשתיה. וגם של מחלל שבת בפרהסייא (גם אם הוא אומר שהוא מאמין ב"ה) ועיין להרמב"ם בהלכות מאכלות אסורות פרק י"א ובבית יוסף יורה דעה סימן קי"ט
מאת: פלוני | תאריך: כ״ו באייר ה׳תשע״ו – יוני 3, 2016
בהמשך לשאלה 13399, מה התיחסות כבוד הרב לדעת הגאון רבי כלפון הכהן זצ"ל בנידון.
דעת מורנו ורבנו הגאון רבי כפלון הכהן זצ"ל בנידון מפורשת בספריו "שואל ונשאל" (חלק שלישי סימן רט"ז) שאלו אותו ישראל המחלל שבתות בפרהסיא מה דין יינו ומגעו ביין, ומסיק "משמע דיינו יין נסך כנכרי שיינו הוי יין נסך". וממשיך לדון אם יינו אסור בהנאה והעלה שמותר בהנאה אבל בשתיה אסור, וראה עוד בחלקים אחרים שלו שדן בזהעוד, וזו מסכנתו.
ולכן, שלא לבייש, נוהגים לקנות יין שכתוב עליו "מבושל". ויהי רצון שיתן השם בלב האנשים מעמנו התועים שיחזרו בתשובה שלמה בקרוב.