שאל את הרב
print
אא

1. כיצד הקריאה הנכונה של הפסוק: "ההשם אין בציון אם מלכה אין בה " (ירמיהו ח) ואם קוראים את פסוק זה ב א ' (של שם אדנות) נחה (כמו שראיתי בסידור עבודת ה' לתשעה באב ) מדוע זה יוצא מן הכלל "משה וכלב" שלמדנו מראש הישיבה ? 2 האם נכון לקורא בקדיש לְעֵלָּא מִן כָּל בִּרְכָתָא וכ"ו ה כ ' בקמץ קטן ? ואם כן מדוע לא בקמץ גדול ?

הרב אמיר דאדוואנד

1. הכלל "משה מוציא" הוא דוקא בה"א הידיעה ולא בה"א התמיהה .
2. בודאי! כיון שהלמד בנח נראה. וכל קמץ שאחריו שוא נח הוא קמץ חטוף (ואין בקמץ טעם שהרי המלה מחוברת בקמץ: כל ברכתא)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן