יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
בספר ילקוט יוסף חלק א' (הלכות פסוקי דזמרה לב) כתב שכל לשון ברכות שבגמרא אסור לקרוא את שם ה' אבל סתם שם ה' שבגמרא מותר לאומרו וכן הוא ביחוה דעת ג', י"ג שאלתי היא, למה שאמירת שם ה' בלשון ברכות תהיה אסורה מדאורייתא (לפחות לדעת הרמב"ם) אבל בלי לשון ברכות הדבר מותר?
הזכרת שם ה' לבטלה אסור מדאורייתא וכל שכן שמברך ברכה לבטלה (שהרי כשלומד בגמרא או ברמב"ם אינו מברך רק כדרך לימוד וגם זה אסור) אבל כהגמרא מביאה פסוק אפשר לקרוא אותו כמו שהוא בתנ"ך