Menu
שאל את הרב
print
אא

 מזה כשנה אני יוצאת עם כהן, והתברר לנו שישנה בעיה לבת חדד להינשא לכהן, פנינו לרב בינימין הכהן וניתן לנו היתר אך כעת שמעתי שהרב מאזוז מתנגד לזה, אשמח לשמוע את דעת הרב בנושא

הרב אדיר כהן

הבעיה היא לא לכל משפחות חדאד, רק למשפחת חדאד הידועה מהרובע הקטן בג'רבא (במידה והם ממשפחה זו, בקלות אפשר לשמוע זאת מההורים והזקנים), והם ידועים לכל שהם חללים, וכך מקובלים בעצמם מפי אבותיהם. וכן כתבו כמה מגדולי רבני ג'רבא בספריהם, כגון רבי שושן הכהן (בנו של ר' כלפון), רבי רפאל כדיר צבאן, רבי בוגיד סעדון (בשם רבו מר זקני רבי חויתה), ועוד.
וכבר בשנת תשי"ז הופיעו הגאונים ר' משה הכהן דריהם (הרב בראשי לרובע הקטן בג'רבא) ורבי נסים טראבלסי בבית הדין בפתח-תקוה של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף, והעידו לפניו בדבר זה, וביטל חתונה של אחת ממשפחה זו עם כהן ביום החופה.
ואילו הרב בנימין הכהן טוען שלא היו דברים מעולם, והכל הוא קול בעלמא, מה שכמובן קשה לומר על כל גדולי ג'רבא שבודאי לא יאסרו זאת על פי שמועה בעלמא, ובודאי שבדקו הדברים לאשורם. ובפרט שבני משפחה זו רק מקובלת מאבותיהם. אפשר לראות את דברי הרב בנימין כהן ואת תשובתי על דבריו (עם הצטרפות של מרן ראש הישיבה מורינו הרב ראש הישיבה שליט"א) בקובץ ויען שמואל חלק י"ז (סימנים ל"ח – ט"ל).
כמובן שלא באתי להכריע בדבר חשוב זה, רק להציע לפניכם לבקשתכם בקצרה הדעות בזה. ועל כל פנים יש לבדוק לפני כן ולוודאות אם הבחירה ממשפחת חדאד החללים של הרובע הקטן בג'רבא, וכן לבדוק את כהונת הבחור אם הוא ממשפחות הכהנים המיוחסות שכהונתם ודאית. וידוע לנו שלמרות שהגר"ע יוסף באופן כללי אסר משפחה זו לכהנים, היו מקרים ובזה התיר הדבר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן