שאל את הרב
print
אא

רק לפני מספר ימים נודע לי שמותר לפתוח את המקרר רק כשיש פיקוד שבת או שמותר לפתוח כשהמדחס פועל. במהלך כל השנים ששמרתי שבת פתחתי את המקרר כשהנורה כבויה אך המדחס לא תמיד עבד. האם חיללתי שבת חלילה ? האם זה גרמא ?

הרב אהרן מאזוז

מעיקר הדין יש להקל לפתוח מקרר גם כשאין המנוע פועל משום שזה דבר שאינו מתכוין בגרמא באיסור דרבנן וכמבואר ביביע אומר חלק א' (סימן כ"א) אלא שבמקררים החדשים המצוים כיום כל פתיחת וסגירת דלת גורמת לפעולה חשמלית באופן מידי בהדלקת או כיבוי מאוררים ויש להחמיר בהם אף שאין מתכוין להדליקם

שאלת המשך: האם אפשר להקל בפתיחת מקרר בשבת?

האם אי אפשר להקל במצב זה משום פסיק רישא דלא ניחא ליה בדרבנן?

הרב אהרן מאזוז

קשה לומר שפעולת המקרר אינם לרצון המשתמש שוודאי עשאום לצורך פעילותו התקינה של המקרר

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן