שאל את הרב
print
אא

שלום הרב 1.מה יותר נכון לומר ב"מגיד רחצה" רחצה בפתח או קמץ קטן 2.אנחנו בביכ"נ יוצאי טורקיה ועוד בטורקיה לא הבחינו לדקדק ג' וק' וט' האם חייבים לשנות?

הרב אדיר כהן

א) יותר מדויק לומר בקמץ קטן. וכן מנוקד בהגדת ה' נסי (עמוד רל"ו) של מורנו ורבנו הגאון הנאמ"ן נרו יאיר ויזרח. אבל כמובן שאין זה חלק מנוסח תפלה, רק סימן בעלמא, ואין להרעיש על האומרים אחרת.
ב) בודאי שחייבים לשנות כל שיכולים לתקן. ואין ענין להנציח טעויות. שהרי ברור שאן זה מסורת בדם לא להבחין באותיות אלו, אלא בבחינת שבשתא כיון דעל על (שיבוש כיון שעלה עלה), הרי אין ספק אצל כל מדקדקי להשון הקודש שכל אות שלשון הוקדש יש לה מבטא מיוחד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן