שאל את הרב
print
אא

כשאני מגיע הביתה אני מברך שהכל על כוס מים ושותה גם אחרי כמה שעות על סמך אותה ברכה, כיוון שכל הזמן יש לידי כוס ואני שותה מפעם לפעם. א. אם ברצוני לאכול מאכל שברכתו שהכל האם הוא נפטר בברכה שברכתי לפני כמה שעות? ב. אם נכנסתי לבית הכסא, הבנתי שלא צריך לחזור ולברך, אך אם עבר זמן מה, כמה זמן חשוב הפסק?

הרב גיא מור

אם זו אותה הכוס שברכת עליה יש להקל שאין זה נחשב הפסק אבל אם זו כוס חדשה עדיף שתעשה הפסק או שאם שתית רביעית תברך ברכה אחרונה ואחר כך תברך שוב פעם על המאכל או על השניה החדשה
.וכן אם הביאו לפניך מאכל הנכון שתסיח דעתך מהשתיה ותברך שוב על המאכל עיין בסימן ר"ו סעיף ה' ובהגהות איש מצליח (שם, הע' 3). ואכמ"ל. ולגבי בית הכסא עיין בהערות שבסוף הספר סימן קע"ח (ס' ז' עמוד פז – פט).
 
 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן