Menu
שאל את הרב
print
אא

ראש הישיבה שליט"א כתב בהגהות על הבן איש חי ש"ר פרשת תרומה שכשאומרים וקרא זה אל זה ואמר יש לפנות קודם לימין ולאחר מכן לשמאל שאין זה דומה לקריעות בסיום התפילה. אם כך, מה המשמעות שפוסעים 3 פסיעות לפני אמירת הקדושה אל המקום שעמד בתפילת 18, וכן האם אדם שנמצא אחרי יהיו לרצון השני לפני שאמר עושה שלום ופסע פסיעות והציבור הגיעו לקדושה, האם גם אז באמירת וקרא זה אל זה ואמר יפנה קודם לימין ואח"כ לשמאל או שיפנה לשמאל ואח"כ לימין ?

הרב אדיר כהן

מה שפוסעים וחוזרים אל המקום שבו התפללנו קודם החזרה, כיון שאחר פסיעות עושה שלום אין לחזור מיד, שהרי זה דומה לתלמיד שנפטר מרבו ופסע לאחוריו וחוזר מיד שסופו מוכיח על תחילתו שלא פסע לאחוריו כדי להפטר ממנו, אבל כשממתין עד לקדושה או על כל פנים לתחילת תפלת השליח ציבור, נראה לכל שחוזר בשביל הקדושה ולכוין למה שאומר השליח ציבור (משנה ברורה סימן קכ"ג סעיף קטן ז').
ואדם שנמצא לפני עושה שלום ועונה לקדושה, גם כן יפנה קודם לימין, שהרי בפניות אלו אין זה מצד "עבד הנפטר מרבו", ורק אחר כך בעושה שלום יפנה קודם לשמאלו כעבד הנפטר מרבו.
 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן