Menu
שאל את הרב
print
אא

איך רחל אומרת לאביה שיש לי אורח כנשים וכי זה צניעות?

רבני בית ההוראה

היא לא אמרה אורח כנשים, אלא "דרך נשים לי" ומה בכך זו לשון נקיה! ובפרט שזה אביה, ובפרט בזמנם שהיו נזהרים ומתרחקים מאד מאשה נדה, כמו שכתב הרמב"ן כאן וזה לשונו: כי היו הנדות בימי הקדמונים מרוחקות מאד כי כן שמן מעולם "נדות" לריחוקן כי לא יתקרבו אל אדם ולא ידברו בו כי ידעו הקדמונים בחכמתם שהבלן מזיק גם מבטן מוליד גנאי ועושה רושם רע כאשר בארו הפילוסופים עוד אני עתיד להזכיר נסיונם בזה (ויקרא יח יט) והיו יושבות בדד באהל לא יכנס בו אדם וכמו שהזכירו רבותינו בברייתא של מסכת נדה תלמיד אסור לשאול בשלמה של נדה רבי נחמיה אומר אפילו הדבור היוצא מפיה הוא טמא אמר רבי יוחנן אסור לאדם להלך אחר הנדה ולדרוס את עפרה שהוא טמא כמת כך עפרה של נדה טמא ואסור ליהנות ממעשה ידיה ולכך אמרה רחל ראויה הייתי לקום מפני אדוני לנשק ידיו אבל דרך נשים לי ולא אוכל להתקרב אליך וגם לא ללכת באהל כלל שלא תדרוך אתה עפר רגלי והוא החריש ממנה ולא ענה אותה כי לא היו מספרים עמהן כלל מפני שדבורה טמא. ע"ש.

שאלת המשך:

אם לנידה יש כזו טומאה קשה, איך זה שבימינו כן אוכלים ממה שהיא מבשלת, ומדברים איתה ומסבירים שכל ההרחקות המיוחדות שיש היום האישה לבעל זה רק גדר כי הם רגילים זה בזה, אז כדי שלא יכשלו ולא בגלל הטומאה איך כל זה מתיישב? 

רבני בית ההוראה

בזמן חז"ל היו אוכלים חולין בטהרה ולכן אם אשה תבשל אוכל או תיגב בדבר מסוים היא יהיה טמא ולכן הוצרכו לכל זה אולם בימנו שאין דיני טומאה וטהרה לא צריך להיזהר בכך ומ"מ גם שאין לנו טומאה וטהרה עדין יש לנו איסורי נידה (טהרצת המשפחה) שזה לא בטל ולכן האשה לא יוצאת מהבית והיאא מכינה אוכל ומסדרת את הבית וכל מה שהיא עושה בימי טהורתה ומ"מ צריך לעשות הרחקות בשביל שלא יכשלו באיסור נידה 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן