Menu
שאל את הרב
print
אא

אינני מבין מה החילוק שיש בשער שרק באשה נשואה הוא ערווה ולעומת זאת ברווקה הוא אינו לבין שוק וקול שבכל אשה הוא ערווה בין נשואה בין רווקה? לכאורה הכל נשנה ביחד: קול, שער, שוק באשה ערווה ללא חילוק בין אשה רווקה לנשואה? ועוד שמנהג ג'ירבא היה שגם הרווקות היו הולכות בכיסוי ראש ומה ראו פה לפרוץ את המנהג?

הרב אדיר כהן

החילוק בשיער בין אשה רווקה לנשואה מקורו בראשונים ובטור ושלחן ערוך (סימן ע"ה סעיף ב').
וצריך לומר ששיער אינו ערוה במהותו, רק באשה שדרכה לכסותו (היינו אשה נשואה). ראה בספר ברכת ה' חלק א' (פרק ז' הערה 54).
ובג'רבא נכון שרובן ככולן נהגו שגם רווקות מכסות ראשן. מכל מקום פה בארץ בעוונותינו הרבים בהשפעת הסביבה נפוץ המנהג. ומכל מקום משתדלים בכמה מקומות (ובהם הסמינרים ובתי ספר לבנות של מוסדות הישיבה) שיכסו ראשן לפחות בברכות ובתפלה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן