לעניות דעתי שבהבדלה יש להקפיד מאד לשמוע מאדם המבטא היטב את האותיות, שהרי אם מבטא כ' במקום ח' הרי אומר המבדיל בין קודש "לכל", ונמצא משנה ממטבע שטבעו חכמים (אם כי נראה שבדיעבד יוצא שהרי הדבר נכון, שהבדיל בין קודש לכל דבר אחר שאינו קודש, קרי לחול), וכשאין לי ברירה מלשמוע מאדם כזה, אני נוהג שלא לענות אמן כדי שרק אצא ידי חובה ולא ייחשב כאילו אני בעצמי בירכתי כך (כפי שכותב בברכת השם למי שיוצא ידי חובה מאשכנזי המברך על יין שרובו מים). האם אני עושה טוב?
הרב רזיאל כהן
אין זה דומה לאשכנזי המברך על יין שרובו יין, כי שם אם תברך – הברכה נחשבת ברכה לבטלה בשבילך. אבל כאן מה בכך שתענה אמן.
יש עצה אחרת – שתברך בעצמך בלחש (ותתן עיניך בכוסו של המברך). אך אין צריך להגיע לכל זה, ומעיקר הדין אפשר לצאת בהבדלה או קידוש של אשכנזי, ובלבד שאתה מבין את המבטא שלהם (עיין חזון עובדיה – שבת חלק ב' עמוד כ').