יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
מה הטעם העיקרי לאיסור הפרשת תרומה שלא מן המוקף, שבספר חזון עובדיה - תרומות ומעשרות (עמוד קצח) הביא טעמו של הש"ך שכיון שתרומה ניטלת באומד, עין יפה א' מארבעים וכו', אי אפשר לכיון אלא מן המוקף. והעיר עליו שא"כ דין מוקף הוא כדי לכיון שיעור תרומה של חכמים, ולהרמב"ם דין מוקף דאורייתא. ולהלן (עמוד רב) הביא עוד ב' טעמים: שמא ישכח [מהראב"ד] ושמא נרקב וכו' [מרש"י]. והקשה על זה שא"כ אין מקום לחלק בין תרומה למעשר, ולמה כתב הרמב"ם שמעשר יכול להפריש שלא מן המוקף. ולא הבנתי א"כ מהו הטעם העיקרי למסקנה?
אם האיסור מדאורייתא אין לזה טעם, אלא גזרת הכתוב היא שאסור לתרום אלא מן המוקף. וזה עיקר הטעם שתפס מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.