Menu
שאל את הרב
print
אא

מה הטעם העיקרי לאיסור הפרשת תרומה שלא מן המוקף, שבספר חזון עובדיה - תרומות ומעשרות (עמוד קצח) הביא טעמו של הש"ך שכיון שתרומה ניטלת באומד, עין יפה א' מארבעים וכו', אי אפשר לכיון אלא מן המוקף. והעיר עליו שא"כ דין מוקף הוא כדי לכיון שיעור תרומה של חכמים, ולהרמב"ם דין מוקף דאורייתא. ולהלן (עמוד רב) הביא עוד ב' טעמים: שמא ישכח [מהראב"ד] ושמא נרקב וכו' [מרש"י]. והקשה על זה שא"כ אין מקום לחלק בין תרומה למעשר, ולמה כתב הרמב"ם שמעשר יכול להפריש שלא מן המוקף. ולא הבנתי א"כ מהו הטעם העיקרי למסקנה?

הרב ירון ביתאן

אם האיסור מדאורייתא אין לזה טעם, אלא גזרת הכתוב היא שאסור לתרום אלא מן המוקף. וזה עיקר הטעם שתפס מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן