שאל את הרב
print
אא

אם נטלתי ידיים ולאחר מכן ראיתי שיש לי לכלוך מתחת לציפורניים.
1. האם לברך על נטילת ידיים?
2. האם לנקות את הציפורניים ליטול שוב ולברך?
3. האם לנקות את הציפורניים ליטול שוב ולהרהר את הברכה?

הרב עובדיה מאזוז

פסק מרן בשלחן ערוך (סימן קס"א סעיף א') שלכלוך שתחת הציפורן – במקום שהצפורן עודפת על הבשר חוצץ, ולכן אם נטלת את הידיים אם הלכלוך הוא במקום שאינו עודף על הבשר יכול לברך על נטילת ידיים. ואם הלכלוך במקום שעודף על הבשר כיון דחשיב חציצה – ינקה את הלכלוך ולאחר מכן יטול שוב ויברך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן