Menu
שאל את הרב
print
אא

אדם נשוי שאשתו בשמירת הריון האם יש עצה להישמר בקדושה?

הרב אליהו מאדאר

יסיח דעתו מדברי הבאי לדברי תורה שהיא איילת אהבים ויעלת חן. כלומר שישתדל מאד שלא להביא עצמו לידי נסיון כלל, דהיינו שיתנהג עם אשתו בריחוק כמו בזמן טומאתה. אמנם כמובן שאין צריך לנהוג בדיני הרחקות ממש, ומותר בכל הדברים, אבל הדברים המביאים לידי המעשה, כמו חיבוק ונישוק גמור, ודברי חיבה יתרים וכיוצא, לא יעשם בתקופה זו, כדי שלא יבואו לידי מכשול. אמנם הדבר יקשה לאשה, מכל מקום יבאר ויסביר לה הענין ובודאי שתבין לרוחו.

ובימים אלו ירבה ללמוד בספרי מוסר המחזקים ביראת שמים, שיידע ויכניס בלבו פחד מה' ומהדר גאונו, ויהיה שקוע בלימוד אם הוא בר הכי, יקבל על עצמו ללמוד ולגמור איזו מסכת גמרא או לימוד אחר לפי ערכו, שיהיה שקוע בו, ויסיח דעתו מהענין. ועצה טובה שיחשוב בלבו רק היום אני אשמור, וכן יעשה יום אחר יום עד שירחם המרחם ברוך הוא.
והעיקר שתשמור עצמך מכל משמר של עוון, ותדע שבסוף הכל כלה וחולף, ואם תחזיק מעמד ותישמר ותשמור טוב, תראה טובות רבות וישועות גדולות.
חזק ואמץ וה' יהיה בעזרך. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן