שאל את הרב
print
אא

האם יש ענין להניח את התינוק קודם הברית על הכסא של אליהו ולומר "זה הכיסא וכו׳, או רק כשמניחים אותו על הסנדק לומר זאת (כך נהגו אצלינו)?

הרב לירן ישי

מעיקר הדין מה שנהגו לומר זה הכסא וכו', הוא על פי הזוהר (לך לך דף צ"ג) ושם לא מבואר שצריך להניח בכלל את התינוק שם, אלא בשעה שמכין ומניח את הכסא של אליהו יאמר זה הכסא וכו', וצריך שיהיו שני כסאות אחד לסנדק ואחד לאליהו (כלשון הזוהר "כרסיא אחרא"). אלא שבאמת יש שנהגו להניח את התינוק על הכסא ולומר זה הכסא וכו'. ומצאתי שכתב בספר שלחן גבוה (יורה דעה סימן רס"ה סעיף י"א) שמה שנהגו כן – לפרסם הדבר שאליהו הנביא מגיע בזכות מצות ברית מילה. אמנם מה שנהגו אצלכם שבשבעה שמניחים על הסנדק לומר כן, אין בזה בעיה רק שידגישו שהכסא השני (לא של הסנדק) הוא של אליהו הנביא.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן