הדלקת נר נשמה בקבר
להדליק נר ודאי אפשר.
וגם לעלות לקבר לא נראה שיש איזה עיכוב, וכן נהגו בתונס לעלות לקבר ביום השלישי של האבלות למרות שקרוב לוודאי שלא עשו מציבה עד לאחר שבעה ימים לפחות.
יה”ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו.
מעיקר הדין מה שנהגו לומר זה הכסא וכו', הוא על פי הזוהר (לך לך דף צ"ג) ושם לא מבואר שצריך להניח בכלל את התינוק שם, אלא בשעה שמכין ומניח את הכסא של אליהו יאמר זה הכסא וכו', וצריך שיהיו שני כסאות אחד לסנדק ואחד לאליהו (כלשון הזוהר "כרסיא אחרא"). אלא שבאמת יש שנהגו להניח את התינוק על הכסא ולומר זה הכסא וכו'. ומצאתי שכתב בספר שלחן גבוה (יורה דעה סימן רס"ה סעיף י"א) שמה שנהגו כן – לפרסם הדבר שאליהו הנביא מגיע בזכות מצות ברית מילה. אמנם מה שנהגו אצלכם שבשבעה שמניחים על הסנדק לומר כן, אין בזה בעיה רק שידגישו שהכסא השני (לא של הסנדק) הוא של אליהו הנביא.