Menu
שאל את הרב
print
אא

1. האם אפשר לחשב את כסף המעשרות פחות טיפול של 10000 של יישור שיניים?
2. האם אפשר לחשב את כסף המעשרות פחות 17 אחוז מע"מ מתוך 10000של טיפול יישור שיניים?
3. האם מחשב נייד לצורך לימודים אפשר להוריד מחישוב כסף מעשרות?
4. האם קניית נעליים אפשר להוריד מחישוב כסף מעשרות?
5. האם כל מע"מ, ביטוח לאומי שהמדינה לוקחת אפשר להוריד מחישוב כסף מעשרות?
6. מי שמוכר בלי קבלות כדי לא לשלם הרבה למדינה, האם כשהוא מצהיר בתור בעל עסק שהוא הרויח פחות על מנת לא לשלם מס הכנסה האם הוא עובר איסור של שקר או דברים אחרים?

הרב אדיר כהן

1-2. כמו שאת האוכל שאוכל ושאר הוצאות שמוציא אינם נפטרים ממעשרות, הוא הדין גם שאר הוצאות הבית הן טיפולי שיניים הן שאר הוצאות. אלא אם כן שעתו דחוקה ואין ידו משגת לנהוג מעשר כספים מכל מכורתו או רווחיו, שיתנה מראש שיתן מעשר רק אחר ניכוי הוצאות ביתו (עיין בשו"ת יחוה דעת חלק ג' סימן ע"ו).
3. אם הוא לצורך לימודי קודש, ונותן גם לאחרים הרוצים להשתמש בו, יכול אף לקנותו מהמעשר (עיין בספר מקור נאמן חלק א' סימן תשנ"ב). ואם כוונת השאלה שלא יעשר את רווחיו רק אחרי שיוריד את מה שקנה את המחשב, התשובה כנ"ל במספר 1. אלא א"כ זה לימודים לצורך העבודה שעובד בה, שאז זה חלק מהוצאות העבודה, ולא צריך לחשב הרווחים רק אחרי שמוריד את ההוצאות שמוציא לעבודה.
4. כנ"ל מס' 1.
5. מה שהוא חלק מהוצאות העבודה, אין צריך לעשר, כי מעשרים מהנטו ולא מהברוטו, ויש לחשב הרווחים שמרויח אחרי שניכה ההוצאות שיצאו בגין אותה עבודה.
6. אם רק לא הצהיר על כך, לכאורה לא שיקר רק קיים בעצמו שב ואל תעשה עדיף. אם כי עיין בשו"ת יחוה דעת חלק ה' (סימן ס"ג) שהעלה שאין להעלים מסים וכיוצא, אלא אם כן הוא תלמיד חכם שפטור מלשלם המסים. ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן