חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

אנסה לחדד את שאלתי בס"ד. האם ראוי ונכון לעלות להתפלל בעזרת נשים בעוד בית הכנסת מספיק מרווח ויש מספיק מקום? מבחינה הלכתית נכון שמצטרף למניין אך ראינו שמעירים על כך, ראה מ"ב סימן נה ס"ק נב שאם יכול לרדת בנקל יש מהאחרונים שחולקים על עיקר הדין וכן כה"ח ס"ק ע"ח בשם הרב חיד"א זיע"א,ובפרט אצלנו שלא וודאי שרואים אותו כגון שמתפלל בריחוק מן הקיר של העזרה ומחיצה מפרדת, האם אין חשש של אל יפרוש אדם מן הציבור ומחזי כיוהרה? האם תפילתו נשמעת בעזרה כמו בבית הכנסת ( כל שכן שבית הכנסת דנן משמש כבית מדרש )? אין לנו ידע ועסק בנסתרות אך האם הדבר נכון עפ"י הסוד? נכלל בברכת כהנים?