Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול למה בחבקוק (ג',ו') כתוב "עמד וימודד" ולא וימדוד כמו שאנו אומרים? בפרשת תזריע (י"ג,ח') רשי אומר שנגע זה לשון זכר אבל בפסוק כ וכ"ה כתוב "נגע צרעת היא" ? למה באחרי-מות (ט"ז,י') כתוב יעמד עם פתח ולא שורוק? רציתי להעיר על אחד מהשיעורים האחרונים של הרב, שהרב נשאר בקושיה על הרב קוק לגבי מצוות כיסוי הדם, שהרי מכסים דם גם לעופות והם גדלים אצל האדם, והרב קוק כתב בפסקה שהרב הזכיר-"ע"כ נרשם רגש בושה זה, בשפיכת דם חיה ועוף, שהם אינם צריכים למזונותיו אל האדם וטובתם בל עליו...", ממה שאני זוכר במקום אחר הרב קוק מסביר שהכוונה שעופות באוכלים מהגזל כמו שהגמרא אומרת, וזו נראה לי הכוונה "שאינם צריכים למזונותיו"

הרב חנוך הכהן

  • מה שאנו אומרים ימדוד זה בנין קל, ימודד זה בנין הפעיל בגזרת ע”ע.
  • המלה נגע בפ”ע זה זכר, אבל עם המלה צרעת, אם מתייחסים למלה צרעת זה נקבה. ויותר מזה בפס’ כ”ב נגע הִיא – ואף שהזכיר רק נגע – מכיון שכל הקטע מדבר בנקבה (שאת או בהרת).
  • לגבי יעמד, אם אפשר לבאר יותר את השאלה. ולגבי הקושיה על הראי”ה קוק בשיעור הבא מרן שליט”א הרחיב בזה. וכמדומה העירו לו את הערתך, והרחיב בזה. ע”ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן