השם “פוריה”
אמנם זה שם חדש ואולי עדיף שם של אחת מהצדקניות שהיו במשך הדורות, מכל מקום הוא שם עם משמעות טובה, כמו שכתוב “אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך”.
אנחנו ברוך השם פה לומדים ונתקלנו בשאלה לפי רבינו האר''י אדם שחטא בזרע לבטלה צריך להתענות פ''ד תעניות אנחנו מכירים את המחלוקת לגבי שיטת הבן איש חי שכיום מסוכן להתענות פ''ד תעניות רצוף לכן פודים את זה בכסף ויום אחד צמים כמו יום כיפור ובספר בניהו על התיקונים כתב ששמע מהרב כדורי ששמע מאחד המקובלים של ירושלים שמספיק להתענות יום אחד מהבוקר עד הערב ולפדות את המניין תעניות בכסף השאלה אם אדם נניח חטא 60 פעמים או 100 פעמים וכ' כיצד פודה פעם אחת על הכול או על כל פעם ופעם שפגם ? וכמה זה היום פדיון תענית כזה? ואם יש נוסח שאמרים לפני?
רבינו הבא”ח כבר נשאל על זה בשו”ת רב פעלים ח”ג סי’ ל”ה והעלה שתיקון אחד מועיל להרבה עבירות.
לגבי השאלה כמה זה פדיון התענית, יש בזה כמה דעות, ולדעת מרן ראש הישיבה שליט”א יש לתת 420 ₪ למי שיכול, ומי שקשה לו יתן 200 ₪.
יש נוסח שנדפס בספרים שנדפס בהם עננו הגדול של הרש”ש זיע”א, כרגע אין לפני ספר כזה, אם לא תשיגו תאמרו נוסח משלכם.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ז בטבת ה׳תשפ״ד – ינואר 8, 2024
פודה את הפ''ד תעניות ב420 ש''ח לפי דעת מרן ראש הישיבה שליט''א השאלה 420 על כל יום אחד או על כל הפ''ד תעניות
לכל הפ”ד תעניות.
מאת: פלוני | תאריך: ז׳ בשבט ה׳תשפ״ד – ינואר 17, 2024
ולאחר שאדם שילם את 420 ש''ח והוא חזר בתשובה והתחזק מהעוון הזה האם זהו העוון הזה מתוקן לגמרי ? כי הוא תמיד חושב על זה שאחרי שהוא יפטר מן העולם יתבעו אותו בשמיים והוא מאוד מפחד
מי שחזר בתשובה ומתחזק, וקיבל על עצמו לעתיד קבלה של חיזוק בענין (קבלה קטנה ביותר! אבל קבועה!), אין לו מה לחשוש כלל, ויסמוך על כוחו של רבינו הבן איש חי זיע”א ועוד גדולים עמו שיסדו את התיקון הזה.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד – אפריל 7, 2024
לפי דעת הבן איש חי בספר לשון חכמים צריך להתענות כמו יום כיפור 4 פעמים שני וחמישי של זמן השובבים אז איך כבודו אומר שדעת הבן איש חי זה לצום יום אחד ואם אני אצום יום אחד והפדה את השאר בכסף לצום כמו יום כיפור או מעלות השחר וגם להגיד את הנוסח שכתוב בספר לשון חכמים ולצום יום אחד אשמח מאוד אם כבודו יוכל לעשות לי קצת סדר
נכון, בספר לשון חכמים ח”א סי’ ע’ כתב לצום ד’ פעמים, אך בספרו רב פעלים ח”ג סי’ ל”ה כתב לצום יום אחד לילה ויום. והיום המנהג הנפוץ הוא לעשות יום אחד מעלות השחר עד צאת הכוכבים, אצל כל המקובלים כולם, וכנראה הטעם שהרי כאשר עושה פ”ד תעניות אינו עושה את לילם עמהם אלא אוכל בלילה, וא”כ גם כאשר עושה יום אחד די ביום בלי הלילה.