טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
ידוע שיש האוסרים סינון מים בשבת, אע"פ שהמים בברז ראויים לשתיה לרוב בני אדם, כיון שעוברים דרך מסנן פחם ושם אינם ראויים לשתיה כלל, וקשה לי על זה, והרי בסימן שיט ס"ט מבואר שמותר לשפוך מים על משמרת שיש בה שמרים כדי שיהיו צלולים לזוב, וכתב המשנ"ב: שאין בנתינת מים משום בורר שהמים שהוא נותן צלולים הם, ואין בהם דבר שצריך לברר מהם. ע"ש. ולכאורה ברור שבעוד שהמים מעורבים עם השמרים אינם ראויים לשתיה, ואעפ"כ מותר כיון שבכניסתם למשמרת הם ראויים - וא"כ ה"ה הכא?
דעת האוסרים לחלק, שדוקא כאשר המים היו צלולים קודם נתינתם למשמרת, אז מותר. אבל בנדון הברזים שלנו כבר מאוחסנים במיכל של הפילטר הרב מים עכורים (שנשתיירו שם מהפתיחה הקודמת של הברז) ובפתיחה הנוכחית הרי הוא מסנן מים עכורים מתחילתם.