Menu
שאל את הרב
print
אא

חידושי הריטב"א על ב"ב קס"ג ע"ב, וכן על ע"ז כ"ז ע"א כותב: "והלכתא כר' יוחנן, דרביה דרב הוא". ובע"ז שם מוסיף: "דהוא (רב) רביה דרב יהודה", ומתוספת זו משמע ש"רביה"=מורו ורבו דוקא, ולא "גדול ממנו". ובחידושי הריטב"א כתובות ח' ע"א הוא כותב: "רב ור' יוחנן הלכה כר"י משום דר"י חכים טפי (גם לזה לא מצאתי מקור ברור)...ורב נמי לא הוי תנא דחשיב...", וכאן אינו אינו מנמק שהלכה כר"י מכיון שהיה רבו.עיינתי במקורות ומאמרים רבים שנכתבו על כך (יד מלאכי, כנה"ג, חוות יאיר צ"ד, מר קשישא, שבת אחים), ובהערות שכותבים בהוצאת מוסד הרב קוק על 3 מקורות הריטב"א הנ"ל, ולא מצאתי תשובה לשאלה: מהו המקור של הריטב"א לדבריו: ר' יוחנן הוא רבו של רב?

הרב חנוך הכהן

אכן דברי הריטב”א תמוהים מאוד לכאורה. אח”כ ראיתי שגם הרב יד מלאכי כלל תקנ”ו הרבה לתמוה על דבריו, והביא שכן תמה הכנה”ג. וכיון שכת”ר עיין בדבריהם (כמובא בשאלה) וראה שהם התפלאו הפלא ופלא ונשגב מבינתם, מה נעני אנן בתרייהו. ועכ”פ אם יהיה לכת”ר תירוץ נשמח לשמעו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן