Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב, לומד אני לעיתים בספר אמרי בינה (ב"אוצר החכמה") ועיני תחזינה ביאורים עמוקים ונפלאים בדרך העיון הספרדית. קראתי קצת על מחברו מוה"ר גרמיזאן ומצאתי שמצוטטים דבריו אין ספור פעמים בחיד"א והוא מהללו ומשבחו. נאבדו מאיתנו רבים מחיבוריו אמנם ישנם כרכים על מסכתות הש"ס שפשוט אין מי שיביאם לדפוס ושוכנים בספריות נכריים. מה דעת הרב על הספר וכיו"ב.- מדוע אנו ממעטים לעסוק בו? מדוע תרותו הגדולה של אחד מחכמנו מונחת עודנה בקרן זוית ולא פודים אותה משביה? תודה לרב שליט"א

הרב חנוך הכהן

ברור שכבודו של מהר”ש גרמיזאן זצ”ל גדול מאוד, ואף חלק משמועותיו מובאות בבית המדרש. ומה שאנו ממעטים לעסוק בו ותורתו מונחת בקרן זוית לצערינו, כבר אמרו חז”ל הכל תלוי במזל אפילו ספר תורה שבהיכל, ועוד ספרים רבים ונכבדים שלצערינו אינם ידועים כלל, או מעט עסוקים בהם.

אדרבה כבודו נראה שהדבר כואב לו, יקום ויעשה מעשה ויוציא ספרים אלו לאורה, וודאי שזכותו של מהר”ש גרמיזאן תגן עליכם אלף המגן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן