Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב 1) בפיטום הקטורת כתוב "בד בבד יהיה" יש ביו"ד הראשונה געיא, איך אני עומד על הגעיא הזה, כי יש במילה רק שתי הברות ואם אני עומד על הגעיא אני קורא את המילה מלעיל אבל היא מלרע(תחת היו"ד השנייה יש טעם "סוף פסוק")? 2 )בתהילים פרק א' פסוק א' כתוב "אשרי האיש" תחת השי"ן של "אשרי" יש געיא אבל זה בשוא נח איך מבטאים את זה, וגם בתהילים פרק קל"ז פסוק ג' "כי שם שאלונו שובינו" גם שם יש בשי"ן של "שאלונו" געיא עם שוא נח? 3 )יש ספרי תהילים שבמזמורים של שיר המעלות יש שני געיא במילה "המעלות" גם בה"א וגם במ"ם, איך מבטאים את זה?

הרב חנוך הכהן

  1. תעמוד מעט על הי’ הראשונה ואת עיקר ההעמדה תעשה בי’ השניה, ואז זה יהיה מלרע ולא מליעיל.
  2. 2) מנהג ג’רבא לעשות מילים אלו שהזכרת (ויש עוד מילים כאלו) בשוא פתח, אך מנהג העולם להשאירם בשוא כרגיל.
  3. 3) הגעיא בה’ היא טעות, ויש לעשות געיא רק במ’.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן