דקדוק בקריאת במה מדליקין
רבני הישיבה כן מתקנים על זה ועל עוד כמה וכמה טעויות ואכמ”ל. אגב, המילה “במה” הראשונה איננה בשוא אלא בפתח וסגול.
ראיתי באור תורה תשע"א (תקכ"ב) סימן נז' אות יג' שכבוד הרב מזוז מציע לשנות את המילים בשיר "יחיד אל דגול מרבבה" ואכן הלשון בשיר מגומגם ומסתבר כדבריו. רק אעיר שמצאתי כתב יד המחבר הרב ישעיה סתהון בספרייה הלאומית, ושם מופיע כמו בנוסח הנפוץ "אשר את נפשי אהבה". ועוד מצאתי שבכתב יד המחבר, מסתיים הבית האחרון "יהיה לו חומה נשגבה" ולא כמו בנדפס שמסתיימים שני הבתים האחרונים "יזכה לאחרית טובה" והכי מסתבר טפי. אשמח לשלוח לכם צילום הכת"י
נשמח לראות את כתב היד.
ןמכל מקום נראה שדעת מרן שליט”א להגיה בכל אופן כדי שהלשון תהיה יותר מתוקנת (וכנראה מדבריו באור תורה שם שהגיה אע”פ שהוסיף תנועה אחת למשקל).
לגבי ההגהה “יהיה לו חומה נשגבה” באמת היא יותר מסתברת, בפרט שכבר בבית הבא אמר המשורר “יזכה לאחרית טובה”.
כרגע אין באפשרותינו להעביר את השאלה למרן שליט”א.