Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום וברכה, אשמח לקבל תשובות על שאלות דקדוק בפרשת בא: 1. (י,א). למען שתי. התי"ו רפה ואם כן היה צריך הטעם להיות על השי"ן כי היא הברה זרה. ואמרתי אולי כי מן הדין היה צריך להיות יו"ד השורש בין השי"ן לתי"ו. 2. (י,ח). ויושב את משה ואת אהרן. קשה לי ויושב הוא בנין הופעל ומה פירוש מילה את הבאה אחריו. ונכון שמצינו והראה את הכהן (ויקרא יג,מט) אבל שם אפשר לפרש את כמו על ידי כי הנגע הוא הנושא. אבל כאן הנושא הוא משה ואהרן.

הרב חנוך הכהן

  1. התשובה שכתבתם נכונה, היה צריך להיות י’, כמו “ויוסף ישית ידו”. 2. נראה שהרב אבן עזרא הרגיש בקושייתך בפסוק ויושב את משה וגו’, והוא מפרש שמילת “את” אינה מורה על הפעול, [דהיינו שהפועל עשה פעולה על הפעול כמו שכת”ר הבין ולכן הקשה], אלא מילת “את” מראה על עצם הדבר, כלומר באה להראות על מי מדובר, כמו “ורב יעבוד צעיר” שלא יודעים מי יעבוד את מי. עיין שם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן