Menu
שאל את הרב
print
אא

לאחרונה שמעתי עוד ועוד על זה שיש כרטיס אדי "חדש", שונה ממה שהיה פעם, כאשר על הכרטיס החדש קראו המון רבנים לחתום עליו, בעיקר מרבני הציונות הדתית (אם זה הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור והרב שמואל אליהו ועוד כמה רבנים שאיני זוכר), כיון שהכרטיס הזה מאשר תרומת איברים רק לאחר מוות מוחי (משהו כזה.. אינני זוכר את הפרטים במדוייק). רציתי לשאול האם זה דבר מוסכם הלכתית שמוות מוחי הוא המוות הקובע לתרומת איברים? האם מוסכם בין הרבנים שכדאי לחתום על כרטיס אדי החדש? תודה רבה

הרב רזיאל כהן

בשו”ת שמע שלמה להגאון הראש”ל ר’ שלמה עמאר נר”ו (ח”ח חחו”מ ס’ ח) יש תשובה ארוכה בנושא קביעת רגע המוות, ושם מסיק שהמוות המוחי נקרא מות מבחינה הלכתית בתנאים ובסייגים מסויימים, ושלא כפי שהיה מקובל עד כה. והסכים לדבריו שם מרן הגר”ע יוסף זצ”ל. אך למרות זאת בסוף התשובה הדגיש שכל דבריו לא נאמרו אלא לענין ניתוק ממכונות הנשמה וכו’, ולא לענין תרומת אברים, והסביר שם היטב טעם החילוק בין הנושאים. עיין שם.

איני יודע אם כרטיס “אדי” החדש עונה על הקריטריונים והחששות שהוצגו במאמרו של הרב עמאר (אפילו לא בנוגע לניתוק ממכונות ההנשמה), ולכן כל עוד שהדבר מסופק אצלינו, קשה מאד לקחת אחריות בנושא.

כדאי לפנות אל האחראים על הנפקת הכרטיס, מסתמא יוכלו יותר לעזור לכם לברר במה בדיוק מדובר, ומי בעד ומי נגד. רק אל תקבלו את תשובותיהם בהחלט (סוף סוף הם נוגעים בדבר), אלא בתור מידע שצריך לחקור אחר אמיתותו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן