Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד הרב שליט''א שלום וברכה . אני מאמין באמונה שלימה שהתועלת והנזק מסורים ביד הבורא ואין רשות ביד אחד מן הברואים לא להועיל ולא להזיק לא לעצמו ולא לזולתו כי אם ברשות הבורא יתברך שמו לבדו . ובגמרא חולין דף ז' עמוד ב' אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין מלמעלה . הנני מספר מה שעשו לאחרונה המשפחה הזאת שעליהם אני כותב ,הציעו שידוך לבני שיחיה וקיבלתי דברים טובים וגמרו כפי הנהוג ,אבל נתברר שהכל שקר בפרט במדוברת שהיא לא בסדר והסתירו הכל באופן מקצועי וברחה לבית אביה ומאז אין אנו שומעים כלום אף פעם לא התקשרו לאמור שהוא מתחרט על ששיקר עלינו במצח נחושה ויש לנו עגמת נפש וחרטה על אלו שלא אמרו כלום בפרשת בהר ולא תונו איש עמיתו ויראת מ ... ביחוד הזהיר הכתוב על המצער את חברו בדברים שכונתו הרעה גלויה רק לשמים שלא יציע לו עצה שאינה הוגנת לו ויתר מזה עצה רעה העלולה לגרום לחבירו הפסד רוחני וגשמי נזק צער ריפוי שבת ובושת והוא מתכוין בה להנאת עצמו רק לפי שעה כי במחשבתו ובדמיונו העכשוית היא עשויה להביא לו תועלת הנאה ורווח ואם תאמר מי יודע ומעיד בדבר מחשבתו וכונתו הרעה לכך נאמר ויראת

הרב חנוך הכהן

אכן מצער מאוד לשמוע על המעשה אשר לא יעשה, תתחזקו באמונה שהתועלת והנזק ביד הבורא כמו שכתבתם בתחילת דבריכם, ויה”ר שבניכם ימצא בקרוב את זיווגו משורש נשמתו, “ואמר ביום ההוא אודך ה’ כי אנפת בי ישוב אפך ותנחמני”.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן