פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
שלום רב,1) שמתי לב כאשר קראתי את פרקי תהילים של היום, כ"ח באייר, שהוא כמובן גם יום ירושלים, שהצירוף "יום ירושלים" מופיע בפרק קל"ז פסוק ז, אבל במשמעות של חורבן - "זכור ה' לבני אדום את יום ירושלים". האם יש בעיה בלהדגיד "יום ירושלים" סתם, או האם עדיף לשנות ל"יום שחרור ירושלים" או משהו דומה?2) אם אני כבר שואל בענייני לשון, ראיתי באחד משיעוריו שרה"י הסביר ש"תכלת" היא שם החומר ולא שם הצבע, כי אם כן היינו אומרים "תכול" על משקל אדום, שחור, ירוק, וכו'. רציתי לשאול למה משקל הצבע לבן שונה משאר הצבעים ואנחנו אומרים לבן במקום "לבון".תודה רבה
1. רעיון יפה לקרוא לו יום שחרור ירושלים, אך מי ישמע לך לשנות?
2. חפשתי טעם לדבר ולא מצאתי. אגב גם צבע חום אינו במשקל של שאר הצבעים.