שאל את הרב
print
אא

לכבוד הרב הגר' מאיר מאזוז שליט"א לימד ופירסם חשיבות הדקדוק ובפרט בתפילה ובקריאת התורה. עד היום לא כתוב בתיקון סופרים כל המקומות שהמשמעות משתנה אם טועים בהברה של אות, בטעם, במלעיל.... שאלתי לגבי ואו ההיפוך בפרשת בראשית "ויולד בנים ובנות" לפי הכלל של ואו ההיפוך יש פתח תחת הואו והמילה מלעיל. מי שמבטא ו עם פתח אבל הוא מטעים מלרע (הוא עושה רק חלק מואו ההיפוך) האם זה מועיל או צריך להחזירו וגם להוציא ספר תורה בחזרה אם לא תיקן? תודה.

הרב חנוך הכהן

  • אין זה שינווי משמעות, כי אין משמעות אחרת למלה ויולד כאשר היא מלרע.
  • לגבי ההצעה לכתוב את כל המקומות שיש שינוי משמעות זה עבודה גדולה מאוד.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן