Menu
שאל את הרב
print
אא

במנחה של שבת הקורא קרא במקום ויגד ליעקב בפתח תחת הי' וצירה תחת הג' בשורוק תחת הי' ופתח תחת הג' ולא שמו לב עד סיום התפילה שהקורא בדק עצמו ואמר לגבאי וחזרו בלי ברכה השאלה האם זה נחשב שינוי משמעות והיה חובה לחזור או שכיון שהעניין לא השתנה זה בסדר? (אף שעתה אין נ"מ תורה היא וללמוד אני צריך ) תבורכו מפי עליון אכי"ר.

הרב משה עטיה

ע’ בכה”ח (סי’ קמ”ב סק”ב) שדעת מרן והפר”ח ועוד אחרונים [ומכללם הגר”א הוב”ד בבה”ל שם ד”ה אין] – שמחזירין גם כשהמשמעות לא משתנה.

וגם לבני אשכנז (ע”ש במ”ב סק”ד) הגם שיש מקום לומר שאינו נחשב שינוי משמעות, נראה יותר דכיון שהמובן השתנה יש לחזור שכ”נ ממה שלא הוציאו אלא מִצרִים או מִצרֵיִים וכיו”ב – משמע דהא לא”ה חשיב שינוי.

  • וכל זה בנמצא בתוך הקריאה אבל כיון שסיימו הקריאה ע’ בכה”ח אות ה’ שא”צ לחזור. אך בבה”ל צידד שיחזור, ובה’ איש מצליח שם כתב דהמחמיר תע”ב.וכ”ש בשני וחמישי (כמבואר בסי’ קל”ז).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew


 ;