סגולה לשמירה
לקרוא הרבה מזמור "יושב בסתר" המסוגל לשמירה ולהצלה מכל צרה.
לקרוא הרבה מזמור "יושב בסתר" המסוגל לשמירה ולהצלה מכל צרה.
בקמץ חטוף כמו חולם
הוא מסודר עפ"י ספר החינוך, ודרכו למנות קודם כל מצוות עשה שבפרשה ואח"כ כל מצוות לא תעשה.
אהרן כותבים בלי ו'.
משוח זה פעול, וכשהופך לשם דבר נקרא "משיח", כמו שלוח שהופך להיות שליח וכיוצא בזה.
נכון שאין זה דומה ל"על לבבך" ששם זה ממש אותה האות, אבל אעפ"כ כיון שהבי"ת הדגושה והרפויה אחיות הנה (וההבדל ביניהן הוא קטן מאד שזו בשפתיים סגורות וזו בשפתיים פתוחות מעט), מי שיקרא עשב בשדך בלי להזהר, ימיר את הרפויה בדגושה ויבליע שתיהן באחת. נסה ותראה !
ע"פ תורת הסוד, בלילה אומרים "בה" וביום אומרים "בו".
1. בודאי שכדאי שיקרא כמבטא הספרדי והתימני שהוא האמיתי והנכון, ויש לזה ראיות והוכחות רבות מהמקרא ומהגאונים ומהראשונים, כמו שהאריך בזה בספר שפת אמת.
2. אמנם יש לציין ששיבוש האות ו' הוא עתיק יומין, ובספרד הצפונית היו כבר אז מבטאים אותו כאות ב' רפויה. ויש ראיה ששיבוש זה התחיל כבר מימות עזרא הסופר. ואכמ"ל.
א. אינני יודע איך קוראים זאת בעדה התוניסאית. ולענין קריאתו של מרן רה"י נר"ו כבר כתבת. וע"ע בלחם הביכורים הנד"מ עמ' קנ"ד בהערה.
ב. לומר שתפקידה כמו סימן הרפה לא מסתבר כלל לענ"ד. מ"מ יש לשים לב שהיא באה רק במקום שכל ההברות סגורות, שאז אין מקום לשופר הולך ובאה הקדמא הזאת במקום שופר הולך. ואפשר שהיא להטעמה קלה.
ג. היכן שמעת שקוראים לה "מתיגה" ?
כיון שהנביא כינה את משיח בן דוד בשם צמח כמ"ש הנני מביא את עבדי צמח (ע"ש שהוא צומח לאט לאט) לכן תיקנו חז"ל לשון זו בתפלה על המשיח.
ו"קרנו" פירושו "וכבודו" – יגבה למעלה – בישועתך. בקרוב בעזרת ה'.