שבות דשבות ע"י ישראל בשבת
אין ראוי להקל בזה. עיין במשנ"ב בהוצאת הישיבה בהערות שבסוף הספר (עמ' לט'). הדלקת מזגן היא דרבנן ברוב ככל המזגנים שלנו שאין בהם נורה עם חוט להט.
אין ראוי להקל בזה. עיין במשנ"ב בהוצאת הישיבה בהערות שבסוף הספר (עמ' לט'). הדלקת מזגן היא דרבנן ברוב ככל המזגנים שלנו שאין בהם נורה עם חוט להט.
ה' שפתי תפתח אומרים רק לאחר שלש פסיעות, שאל"כ הרי הוא עוקר רגליו באמצע תפלתו.
הם נחשבים לשלם אם יפרידם, ויבצע מהצד שלא נדבק לשני. כן כתב בספר חזון עובדיה שבת ב' (עמוד קעו).
הנה הריטב"א (שם) תירץ לקושיא הראשונה של התוס' שהסיפא של הברייתא שכתוב בה ואם אין לו אלא כוס אחד, אינה חוזרת על הרישא, ומילי מילי קתני ע"ש. ולקושיא השניה של התוס' ראיתי שתירץ המהדיר לתוס' ר"י לברכות (נא:) שאפשר שרבינו ניסים לא גרס ש"מ טעם מבדיל כמו שנראה בחידושיו של רבינו ניסים שם שלא גרס כאן ש"מ מהך מתני' תמני אלא גרס ש"מ מהך מתנ' חמש.