שבות דשבות ע"י ישראל בשבת
אין ראוי להקל בזה. עיין במשנ"ב בהוצאת הישיבה בהערות שבסוף הספר (עמ' לט'). הדלקת מזגן היא דרבנן ברוב ככל המזגנים שלנו שאין בהם נורה עם חוט להט.
אין ראוי להקל בזה. עיין במשנ"ב בהוצאת הישיבה בהערות שבסוף הספר (עמ' לט'). הדלקת מזגן היא דרבנן ברוב ככל המזגנים שלנו שאין בהם נורה עם חוט להט.
הנה הריטב"א (שם) תירץ לקושיא הראשונה של התוס' שהסיפא של הברייתא שכתוב בה ואם אין לו אלא כוס אחד, אינה חוזרת על הרישא, ומילי מילי קתני ע"ש. ולקושיא השניה של התוס' ראיתי שתירץ המהדיר לתוס' ר"י לברכות (נא:) שאפשר שרבינו ניסים לא גרס ש"מ טעם מבדיל כמו שנראה בחידושיו של רבינו ניסים שם שלא גרס כאן ש"מ מהך מתני' תמני אלא גרס ש"מ מהך מתנ' חמש.
עיין ברש"י פסוק א שכתב "והכל משום ייחוס דוד המלך וכו' ע"ש באורך, ולענ"ד כוונת רש"י פשוטה ששם ישראל חשוב מאוד כי נקרא על שם "כי שרית עם אלוקים ועם אנשים ותוכל" (בראשית לב פסוק כט) מה שאין כן יעקב.