Menu

טעמי המקרא

שאל את הרב

קדמא וזקף קטן

מלרע כמו שכתבת באפשרות השניה

מנין שקוראים ספרי כתובים בניגון של שיר השירים?

כי זה מנגינה של כתובים כללית, ושייכת בכל ספרי הכתובים מלבד יוצאים מהכלל.

האם צריך לנגן את הטעם “פסק” אחרי שם השם השני בק”ש?

כשקוראים בטעמים ודאי שיש להקפיד בזה, אך כשקוראים ק”ש בדרך כלל בגלל שמאריכים באמירת המילים (בגלל הכוונה) אין עושים טעמים כלל.

כללים שונים בטעמים

לפי המסורת שלנו יש הבדל, כאשר יש במילה קדמא וז"ק לא מתייחסים לקדמא כלל, וכאשר יש שופר הולך, עומדים בו מעט כמו שעומדים בגעיא.

הטעמת טעם "המתיגה" ותפקידה

א. אינני יודע איך קוראים זאת בעדה התוניסאית. ולענין קריאתו של מרן רה"י נר"ו כבר כתבת. וע"ע בלחם הביכורים הנד"מ עמ' קנ"ד בהערה.

ב. לומר שתפקידה כמו סימן הרפה לא מסתבר כלל לענ"ד. מ"מ יש לשים לב שהיא באה רק במקום שכל ההברות סגורות, שאז אין מקום לשופר הולך ובאה הקדמא הזאת במקום שופר הולך. ואפשר שהיא להטעמה קלה.

ג. היכן שמעת שקוראים לה "מתיגה" ?

בודאי. זהו הנדון שלנו: ראש לבית אבותיו הוא: (סוף פסוק) לראובן (זקף גדול… בן שדיאור: (סוף פסוק) לשמעון (זקף גדול.

דרך אגב, בתשובתי למעלה כתבתי (בכתב ידי סוף פסוק אתנח וזקף קטון) ובטעות נדפס: סוף פסוק "מתוח", וגם כבודו העתיק בשאלתו סוף פסוק "מתוח" (ובטח היה ב"מתח" מה זה סוף פסוק "מתוח"), ועם כבוד הקוראים הסליחה.

מאמרים

לא נמצאו תוצאות

פרשת תולדות – מה שבא בקלות הולך בקלות

רצונו של עשיו לצאת לבתי עבודה זרה, מובן, אך רצונו של יעקב תמוה, מדוע חפץ הוא לצאת כשאמו חולפת בסמוך לבתי מדרשות, והלא בהיותו ברחם אמו, מלאך יושב עמו ומלמדו את התורה כולה (כמבואר בנדה ל’ ע"ב), ומה טוב יותר מלימוד אשר כזה?

לקריאה

פרשת תולדות – בעתו ובזמנו

לשם מה מציין הכתוב את גילו של יצחק בעת שנשא אשה, וכי אצל אברהם אביו מצוין בן כמה היה כאשר נשא את שרה? מה גם שאצל רבקה באותו פסוק לא מצוין גיל נישואיה?

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
דילוג לתוכן