מה הנוסח המתאים לנשים בקריאת שמע על המיטה לגבי "והריני ממליכתו על כל אבר ואבר מרמח אברים ושסה גידים".. והרי לאשה יש יותר אברים? תודה אשה צריכה לומר רנ”ב איברים מעבר לדף השאלה
תפילה בין שמונה עשרה לתחנון, גם כן עדיף לא להפסיק, אך אין זה חמור כמו בתפילה האם אחרי קדושה של שחרית מותר לדבר או שמותר אבל עדיף להימנע באמצע חזרת הש”צ אסור לדבר, כמבואר בשלחן ערוך (סי קכ”ד ס”ז) מעבר לדף השאלה
קדיש בעשרה אם התפללו שמונה עשרה של מעריב במניין . ואחר שמונה עשרה הלכו שניים ונשאר שמונה אנשים . האם מותר להגיד קדיש תתקבל שלאחר התפילה ? ואם כן . האם מותר גם להגיד קדיש יתום שלאחר שיר למעלות אשא עיני ? והאם מותר להגיד ברכו שלפני עלינו ? ציבור שמתפללו תפילת שמונה עשרה של ערבית ויצאו מקצתן אין אומרים קדיש תתקבל ולא ברכו. עיין כף החיים סימן נג אות לט מעבר לדף השאלה
כריעה בעת עלינו לשבח כשהציבור בעלינו לשבח ואני במקום אחר בתפילה אז אני צריך לעמוד מפני כבוד הציבור, אבל האם אני צריך גם לכרוע שהם כורעים לא חייב לכרוע מעבר לדף השאלה
תפילת שחרית בשעה 05:15 (הודו) אני ספרדי (תוניסאי), משרת בצבא בקבע, יש ימים שאני צריך לצאת מוקדם בבוקר ומתפלל בשעה הנ״ל, אך יש ימים שאני יכול לצאת יותר מאוחר ויכול להתפלל בשעה רגילה. האם מותר לי להתפלל בשעה 05:15 גם בימים שאני מתחיל מאוחר? (וגם בימי שישי), על מנת לשמור על ההרגל לקום מוקדם (וגם בימים שאני מתחיל מאוחר אני מצליח לחזור הביתה מארגן את הילדים ומפזר אותם למסגרות - עוזר לאישתי) ועל מנת לשמור על סדר בוקר קבוע. אין להתפלל לפני זמן תפלה אם לא בשעת הדחק, ולכן כאשר אתה יכול להתפלל בזמן – עליך לעשות כן. מעבר לדף השאלה
הגיית כלי שרת באמירת קורבנות בתפילה כיצד יותר נכון להגות בתפילה ,כלי שרת ברבים (למד בצירי) או ביחיד (למד בחיריק) באמירת הקורבנות בתפילה? הניקוד בכל הסידורים הוא בצירי, ואילו במשניות בחיריק אומרים בצירי כשהמשנה מדברת על כמה קרבנות ואילו בקרבן עולה שהוא יחיד אומרים בחיריק. מעבר לדף השאלה