Menu

כנסים ואירועים

שאל את הרב

שמיעת שירים ביום ל"ג לעומר

המנהג להקל בזה ע"פ מה שכתב הרמ"א בסימן תצ"ג סעיף ב' שמרבים קצת בשמחה ביום ל"ג לעומר, ואין אומרים תחנון. וכן כתב מורי ורבי ועטרת ראשי מרן ראש הישיבה שליט"א בספר מקור נאמן (סימן תע"ו). ועיין עוד בחזון עובדיה – יום טוב (עמוד עד"ר).

חתונה מעורבת בישיבה ולא בריקודים

אני מניח שיבואו בלבוש לא צנוע וזה גרוע מאוד, אבל אם יתחייבו לבוא בלבוש צנוע, ובשעת הריקודים שלא מעורב תהיה מחיצה בין נשים לגברים, אז אפשר להסכים להם, והשם יחזרנו בתשובה.

הפרדה בין נשים לגברים באירוע ללא ריקודים

כן, חובה.

הסיבה, קודם כל יש לדעת אם הם מלובשים בצניעות.

שנית, גם אם כן, הרי אסור להסתכל בנשים, וזה בעל הסעודה מביא אותם לידי נסיון, ובמקום מצוה גורם לעבירה, ורק אם הסעודה משפחתית ממש, אחים ואחיות חתנים וכלות בלבד שמכירים זה את זה, ואין חשש של תלבושת פריצות והסתכלות בנשים, אז מותר.

הופעת אשה ברבים בלבוש צנוע

מותר. כך אומרים שהופיעה יהודית יוסף נ"י לספר על חמיה הגדול זצ"ל.

אכילת אורז באירועים ואופן בדיקתו

כיום ע"פ רוב האורז המגיע לבתים – נקי. אך נהגו לבודקו (יוסף לקח חלק א' סימן מ"ב).
אופן הבדיקה: מניחים כמות מסויימת של אורז על מגש (רצוי בצבע כתום) מול השמש או אור חזק, ומעבירים מעט מעט תוך כדי התבוננות עד סיום הכמות הרצויה.
באולמות וכל שאר מקומות ציבוריים, אם אין השגחה קפדנית, קרוב להניח שהבדיקה (אם היא מתבצעת…) היא שטחית ביותר, וכאילו לא נבדק כלל.
אמנם יש ללמד עליהם זכות, שסומכים על רמת הנקיון הגבוהה של האורז כיום, אך אין ביטחון שבכמויות ענק הנקיון הוא כמו באריזות הקטנות שאנו מכירים. וייתכן גם ששיעור "מיעוט המצוי" (שהוא שיעור הנגיעות המצריך בדיקה) משתנה לפי ריבוי הכמויות בבישול (כלומר, אם בבית רגילים לבשל כל פעם ק"ג אחד, ומוצאים תולעים פעם אחת לחמשים, באולמות שמבשלים חמשים ק"ג בפעם אחת, עלולים למצוא נגיעות כל פעם). ואין כאן מקומו להאריך. ולכן הנמנע מאורז במקומות הללו – תבוא עליו ברכה.

הקלטות של שיעורי מרן רבנו עובדיה זצ"ל בישיבתנו

לצערי אין לנו! לא היינו יודעים להקליט ולצלם כהיום, וחבל על דאבדין!
בשמיטה הראשונה כשבאנו לארץ ישראל, מרן ראש הישיבה שליט"א לימד בכתתו מה שכתב מרן הגר"ע יוסף זצ"ל על היתר מכירה בירחון של אז "קול סיני", ואחרי הכל נשארו לו עוד אחד עשרה קושיות. וכתב אותם ושלח אותם למרן, וביקש ממנו שיבא לישיבה וידבר בזה (והדגיש לו שלא יאמר את מה שכתב ב"קול סיני" כי כבר למדנו, רק ידבר לענות על הקושיות הללו). ובא מרן ועמד על רגליו למשך ארבע שעות רצופות ותירץ את כולם, ואז מרן ראש הישיבה אמר: "ידעתי שמרן גאון! אבל עכשיו ידעתי שהוא גאון הגאונים", וחבל על דרשה כזאת שאינה מתועדת!

מאמרים

את הנר הזה אין מי שידליק…

כבה הנר המערבי… ואין מי שידליק אותו • הרב זצ"ל מתים ברוחו החיה, הוציא דבש ממר ואש ממים • מרפא חולים ממחלות נפש ודיכאון • כי למחיה שלחני אלוקים לפניכם

מאמר שפורסם על ידי מרן ראש הישיבה שליט"א בבגליון "שביעי" שעל ידי קו עיתונות דתית לעקבות פטירת הגאון מאור ישראל מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א

פרשת תולדות – מה שבא בקלות הולך בקלות

רצונו של עשיו לצאת לבתי עבודה זרה, מובן, אך רצונו של יעקב תמוה, מדוע חפץ הוא לצאת כשאמו חולפת בסמוך לבתי מדרשות, והלא בהיותו ברחם אמו, מלאך יושב עמו ומלמדו את התורה כולה (כמבואר בנדה ל’ ע"ב), ומה טוב יותר מלימוד אשר כזה?

לקריאה

פרשת תולדות – בעתו ובזמנו

לשם מה מציין הכתוב את גילו של יצחק בעת שנשא אשה, וכי אצל אברהם אביו מצוין בן כמה היה כאשר נשא את שרה? מה גם שאצל רבקה באותו פסוק לא מצוין גיל נישואיה?

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
דילוג לתוכן