שאל את הרב
print
אא

המלה "המבורך" שאומרים בתוך ברכו - האם האות מ"ם באה עם שוא נא או שוא נח?

ראיתי כמה סידורים שכותבים עם דגש חזק ושוא נע, וכמה סידורים בלי דגש ועם שוא נח. המילה לא נמצאת בתנ"ך אבל אולי אפשר להשוות למלה "המדברים" בשמות (ו, כז) שהמ"ם באה בלי דגש ועם שוא נח.

הרב אמיר דאדוואנד

בדרך כלל, אחרי ה"א הידיעה צריך להיות דגש. אמנם בפעלים "מְפעל" ו"מְפועל" – על פי רוב הדגש נופל כדי להקל על הלשון.
על פי האמור מסתבר שהמבורך והמברך צריכים להיות רפוים, וכך באמת ניקדו האשכנזים. אמנם הספרדים לדורותיהם נהגו לומר בדגש חזק כמו שמופיע בכל הסידורים הישנים. ולכן הורה מרן ראש הישיבה שליט"א, שבכל מקום שאין ראיה מפורשת נגד, יש להשאיר כמו שנהגו, דהיינו בדגש חזק (וכיון שהמ"ם בדגש חזק השוא הוא נע).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן