שאל את הרב
print
אא

האם אמירה לחבר ששאל אותי כשפגשתי אותו האם אהיה בחתונה שלו נחשבת לנדר (אמרתי כן ולא אמרתי בלי נדר). עליי לציין כשאמרתי כך לא הייתי בטוח שכן אבוא ואולי אמרתי מתוך הנימוס ולאחר מכן ביום החתונה מספק באתי לאוטובוס וראיתי שב"ה היו הרבה בחורים ולכן החלטתי ברגע האחרון להשאר וללמוד. האם זה נחשב שעברתי על נדר?

הרב אדיר כהן

אם מראש לא התכוונת בודאות לבוא, וכל כוונתך שבעזרת ה' תבוא אם לא תהיה מניעה מיוחדת, ולבסוף היתה סיבה ומניעה מיוחדת ולא באת, אין בכך כלום. אך מה טוב ומה נעים בכל דבר לומר "אם ירצה ה' בלי נדר", וכל כיוצא בזה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן