Menu
שאל את הרב
print
אא

מדוע גורסים בברכת על הצדיקים "נשעננו" הנו"ן בשוא נח, הרי יש בזה את הכלל שבשתי אותיות הדומות השוא הינו נע. ועוד צריך בירור שהרי השוא כאן אחר תנועה גדולה?

הרב אמיר דאדוואנד

יש כלל אחר שהוא מבטל את הכללים הנ"ל, והוא שכל שוא אחרי תנועה מוטעמת (בטעם טבעי ולא בטעם "נסוג אחור") הוא מוכרח להיות שוא נח. ואף כאן המלה היא מלעיל, כלומר שההטעמה בקמץ שבעי"ן ולפיכך השוא שאחר כן הוא נח.
כיוצא בדבר בפרשת וירא: "גש הלאה" (הלמ"ד בשוא נח ולא נע). ובפרשת לך לך: "נשובה מצרימה" (היו"ד בשוא נח). ובתהלים נ"א: "חוללתי" "תגלנה" ועוד הרבה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
דילוג לתוכן