Menu
שאל את הרב
print
אא

לא זכיתי להבין את הדחיה, הרי הוכחת הגמרא נכוחה, שאם היה תלמיד, היה אומר: "מי בדיל מר" וכן היה יכול גם לומר: "מי בדלת רבינו" - היה מוכח שהוא תלמיד סתם, שלפי המקורות בשאלה מותר לתלמיד לפנות אל רבו כך, והגמרא חד מתרי נקטה, ומזה שאמר "מי בדלת" - בלי השינויים הנ"ל, רואים שהוא תלמיד חבר.
ומכל מקום יש לי להביא ראיה מפסוק מפורש, שמותר לפנות לרבו בגוף שני - ובלבד שיוסיף תואר כבוד, והוא מדברי יהושע למשה רבינו ע"ה: "אדוני משה כלאם" - ולא אמר: "יכלאם".

הרב מצליח מאזוז

אם כן מדוע הגמרא שינתה שני שינויים מלשון נוכח לנסתר, ושינוי נוסף שהוסיפה תיבת מר, היה לגמרא לומר "ולא אמר מי בדלת".
ואגב הראני בן אחי כה"ר יוסף מאזוז יצ"ו עוד מקור ללשון נסתר בבבא בתרא (דף קנ"ח ע"ב) גבי בן עזאי ורבי עקיבא.
איברא שאין בכל זה ליישב המקורות שנזכר בהם בלשון נוכח.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן